‘Bezoek op de Stoep’ brengt soep

Vanuit de behoefte iets te doen voor mensen die de afgelopen maanden veel alleen zijn geweest en die zelf niet gemakkelijk de deur uit kunnen, staken Mark Smeding – kwartiermaker voor de wijkteams van de Gemeente, Linda Sanders – manager van de Hoeksche Waardse Uitdaging en Joyce Krom en Hein van Kuyck – sociaal makelaars van Welzijn Hoeksche Waard de koppen bij elkaar. Wat konden zij bedenken dat mensen zou verbinden en wat licht en vrolijkheid zou brengen bij inwoners van de Hoeksche Waard? Mensen waarvoor de afgelopen maanden extra zwaar zijn geweest? Het werd ‘Bezoek op de Stoep’.

Op 21 april was het zo ver en werd soep uitgedeeld aan mensen die wat meer aandacht konden gebruiken. Mensen voor wie het niet vanzelfsprekend is dat ze bezoek krijgen of zelf op pad gaan. Ontmoetingsactiviteiten zijn voor deze mensen belangrijk, maar kunnen nu niet plaats vinden. Vandaar dat het idee ontstond bij de mensen langs te gaan. Een samenwerking van Gemeente Hoeksche Waard, Welzijn Hoeksche Waard en de Hoeksche Waardse Uitdaging bracht een en ander op gang. Er werden ondernemers met een maatschappelijk hart gevonden om ingrediënten te leveren, om een locatie beschikbaar te stellen voor het koken en er werden veel vrijwilligers gevonden om daarbij te helpen en de soep uit te reiken.

Bezoek op de Stoep werd deze keer gesponsord door Schot Marketing & Communicatie (beeldmerk), Kookatelier, Rotary Binnenmaas, Fysiotherapie Vital Motions, Beleef het en Eet het, Cavent Mookhoek, Slagerij Barten’s, Groenteboer De Aubergine en Dirk van de Broek.

 

Scroll naar boven