Jaarverslag 2020 van de Hoeksche Waardse Uitdaging

Prachtig jaarverslag voor Hoeksche Waardse Uitdaging

Om partners, sponsoren, uitdagers en aanbieders te informeren over wat de Hoeksche Waardse Uitdaging het afgelopen jaar aan mooie matches realiseerde, is een jaarverslag gemaakt. Een mooi naslagwerk waarin te lezen is dat er veel verbindingen ontstonden tussen maatschappelijke organisaties en bedrijven met een maatschappelijk betrokken hart. Tussen mensen dus.

‘Want daar gaat het natuurlijk om,’ vertelt een enthousiaste Linda Sanders, manager van de Hoeksche Waardse Uitdaging. ‘Met dit jaarverslag laten we zien dat mensen in de Hoeksche Waard naar elkaar omkijken. Dat we, toen de coronacrisis uitbrak, binnen een mum van tijd heel veel laptops konden aanbieden aan gezinnen die daarvoor zelf de middelen niet hadden, waardoor hun kinderen bij konden blijven op school, is zo’n voorbeeld. Maar ook de ‘Tour d’Amour’ in het voorjaar met prachtige muziek voor verzorgingshuizen in de hele Hoeksche Waard was er een om trots op te zijn. Ik ga ze nu ook niet allemaal noemen, ze staan in het verslag!’

Paul Boogaard, wethouder met onder meer Dorpsgericht werken en Economie en werkgelegenheid in zijn portefeuille, is trots op wat de Hoeksche Waardse Uitdaging doet: ‘Ondernemers worden uitgedaagd om hulpvragen van maatschappelijke organisaties op te lossen met menskracht, materialen en kennis en worden op die manier gestimuleerd om hun maatschappelijke betrokkenheid te tonen. Zo dragen ze bij aan een leefbare Hoeksche Waard en dat is voelbaar én belangrijk voor alle inwoners. Ik hoop nog vaak een gerealiseerde uitdaging te mogen bezoeken.’

‘Zonder onze partners en hulp van organisaties waren al die uitdagingen natuurlijk nooit tot stand gekomen. Die willen we met deze verhalen dan ook bedanken.’, vervolgt Linda Sanders. ‘Voor dit jaarverslag wil ik speciaal de mensen van Schot Reclame bedanken die het helemaal belangeloos voor ons hebben gemaakt en ook Hoeksche Zaken, die het voor ons drukt. We hopen dit jaar nog vaak van ons te laten horen bij alle mooie matches die we ook dit jaar maken en hopelijk kunnen we in november alsnog de Maatschappelijke Beursvloer organiseren die we vorig jaar moesten afblazen. Daarover volgt binnenkort meer informatie!’

Persbericht door: Ria Volkertsma