Stichting de Hoeksche Waardse Uitdaging legt verbinding in de trend ‘vermindering van financiële middelen en toename van impact’ in de Hoeksche Waard.

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″ background_color=”#f6f6f6″ custom_padding=”||0px|” fb_built=”1″ _i=”0″ _address=”0″][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_color=”#ffffff” custom_padding=”0px|||” _i=”0″ _address=”0.0″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” _i=”0″ _address=”0.0.0″ custom_padding__hover=”|||”][et_pb_post_title title=”off” meta=”off” date_format=”j M, Y” featured_placement=”above” admin_label=”Uitgelichte afbeelding” _builder_version=”3.19.14″ _i=”0″ _address=”0.0.0.0″]

 

[/et_pb_post_title][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_color=”#ffffff” custom_padding=”0px|40px|40px|40px” _i=”1″ _address=”0.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” _i=”0″ _address=”0.1.0″ custom_padding__hover=”|||”][et_pb_post_title meta=”off” date_format=”j M, Y” featured_image=”off” admin_label=”Titel” _builder_version=”3.9″ meta_text_color=”#6cb548″ meta_font_size=”15px” _i=”0″ _address=”0.1.0.0″]

 

[/et_pb_post_title][et_pb_text admin_label=”Tekst (inhoud)” _builder_version=”3.27.4″ _i=”1″ _address=”0.1.0.1″ custom_padding=”||0px|||”]

Persbericht 27 februari 2019 door Natascha de Ruiter

Stichting de Hoeksche Waardse Uitdaging legt verbinding in de trend ‘vermindering van financiële middelen en toename van impact’ in de hoeksche waard.

Eind 2018 is Stichting De Hoeksche Waardse Uitdaging opgericht door initiatiefnemer Rabobank Het Haringvliet. De Hoeksche Waardse Uitdaging is simpel gezegd een bemiddelingsbureau in vraag en aanbod van Materialen (spullen), Middelen en Menskracht (extra handjes, creativiteit, kennis en kunde). Een ondernemersnetwerk waarin bedrijven gestimuleerd worden om hun maatschappelijke betrokkenheid te tonen in concrete acties om daarmee het leefklimaat in de Hoeksche Waard te verbeteren.

Impact krijgt grotere rol van betekenis

Jan Verhage, coöperatieadviseur bij Rabobank Het Haringvliet en initiatiefnemer: “Bedrijven en organisaties worden steeds kritischer om financiële middelen beschikbaar stellen voor allerlei goede doelen. Ondanks deze trend willen bedrijven een rol van betekenis blijven spelen en zoeken naar nieuwe oplossingen. Momenteel is er een ontwikkeling aan de gang waarbij impact een steeds grotere rol van betekenis gaat innemen.”

Concreet betekent dit dat impactmetingen een nieuwe indicator wordt voor een bedrijf of organisatie. Door deze ontwikkelingen krijgen nieuwe aandachtsgebieden meer waarde. Deze ontwikkelingen zijn: aan de inzet van medewerkers wordt een waarde toegekend, versterking netwerking van interne en externe contacten, circulaire economie wordt verder ontwikkeld en besparing financiële budgetten.

“Om die reden vind ik dat de Stichting Hoeksche Waardse Uitdaging een plaats verdient in de Hoeksche Waard.  Bundeling van netwerken en inzet van bruikbare inventaris dat is een krachtige formule.” voegt Jan Verhage toe.

Steentje bijdragen

Ondernemers zijn ongelofelijk belangrijk om onze samenleving sterker en mooier te maken. Op verschillende manieren kunnen ondernemers hun maatschappelijke betrokkenheid tot uiting brengen en zo bijdragen aan een betere woon- en leefklimaat van de buren in een kwetsbare positie. Van kleine tot grote bijdrages, alles is welkom en hard nodig. Een groot maatschappelijk betrokken ondernemersnetwerk ontstaat op die manier.

Feestelijke aftrap

Op 27 maart a.s. trapt de Hoeksche Waardse Uitdaging feestelijk af, speciaal voor ondernemers in de Hoeksche Waard. Heeft u interesse om te komen? Neem dan contact op met Linda Sanders via e-mail: info@hoekschewaardseuitdaging.nl

De Hoeksche Waardse Uitdaging is de 68e Uitdaging in Nederland. Meer informatie over de Hoeksche Waardse Uitdaging via: www.hoekschewaardseuitdaging.nl. Het initiatief wordt ondersteund door de Rabobank, het Oranjefonds en de gemeente Hoeksche Waard.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section][et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.0.95″ background_color=”#f6f6f6″ custom_margin=”0px|||” custom_padding=”0px||0px|” global_module=”6178″ fb_built=”1″ _i=”1″ _address=”1″][et_pb_row _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” width=”100%” max_width=”100%” custom_padding=”20px|0px|27px|0px” use_custom_width=”on” width_unit=”off” custom_width_percent=”100%” _i=”0″ _address=”1.0″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” _i=”0″ _address=”1.0.0″ custom_padding__hover=”|||”][et_pb_post_nav in_same_term=”off” prev_text=”Vorig bericht” next_text=”Volgend bericht” _builder_version=”3.0.95″ title_font=”Open Sans||||||||” title_text_color=”#6cb548″ title_font_size=”20px” custom_padding=”5%|5%|5%|5%” custom_css_prev_link=”width: 175px;” custom_css_next_link=”width: 200px;” border_radii=”on|25px|25px|25px|25px” border_width_all=”2px” border_color_all=”#6cb548″ use_border_color=”on” _i=”0″ _address=”1.0.0.0″][/et_pb_post_nav][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Scroll naar boven