Op 7 september nam wethouder Paul Boogaard het nieuwe jaarverslag van de Hoeksche Waardse Uitdaging in ontvangst van bestuurslid Pim Verhage, in het bijzijn van Arjan Holleman van Schot Marketing & Communicatie.
Om partners, sponsoren, uitdagers en aanbieders te informeren over wat de Hoeksche Waardse Uitdaging het afgelopen jaar aan mooie matches realiseerde, wordt ieder jaar een jaarverslag gemaakt. Een mooi naslagwerk waarin te lezen is dat er veel verbindingen ontstonden tussen maatschappelijke organisaties en bedrijven met een maatschappelijk betrokken hart. Tussen mensen dus.
In 2021 kon de Hoeksche Waardse Uitdaging een flinke groei realiseren met ruim 170 matches met een maatschappelijke waarde van meer dan 180 duizend euro! Te veel om hier allemaal op te noemen, maar denk hierbij aan het oprichten van de stichting voor het Numans-Dorps-Huis, maar ook het leveren van laptops aan/via maatschappelijke organisaties en leggen van koppelingen om menstruatie-armoede aan te pakken. “Allemaal mogelijk gemaakt door onze vele vrijwilligers, onze gedreven manager Linda Sanders en uiteraard de vele ondernemers uit de Hoeksche Waard, die ons met materialen, kennis en menskracht ondersteunen. Een team en netwerk om trots op te zijn”, aldus Pim Verhage.
Paul Boogaard, wethouder met onder meer Dorpsgericht werken en Economie en werkgelegenheid in zijn portefeuille, is trots op wat de Hoeksche Waardse Uitdaging doet: “Het is een mooi initiatief dat zorgt voor samenwerkingen tussen maatschappelijke organisaties en het Hoeksche Waardse bedrijfsleven. Het is een ondernemersnetwerk dat doet. Als wethouder en lid van de adviesraad ben ik daar maar wat trots op. Daarom ondersteunt de gemeente de Hoeksche Waardse Uitdaging. Ik dank iedereen die meewerkt aan de Uitdaging en alle betrokken Hoeksche Waardse ondernemers voor hun betrokkenheid bij de leefbaarheid van de Hoeksche Waard.”
“Zonder onze partners en hulp van organisaties waren al die uitdagingen natuurlijk nooit tot stand gekomen. Die willen we met deze verhalen dan ook bedanken.”, vervolgt Pim Verhage. “Voor dit jaarverslag wil ik speciaal de mensen van Schot Marketing en Communicatie bedanken die het helemaal belangeloos voor ons hebben gemaakt.”
We gaan nog vaak van ons te laten horen bij alle mooie matches die we ook dit jaar maken en op 6 oktober organiseren we opnieuw de Maatschappelijke Beursvloer, dit keer bij de Rabobank Zuid-Hollandse Eilanden in Heinenoord.
Het jaarverslag is vanaf nu te downloaden via hoekschewaardseuitdaging.nl/jaarverslag2021. Via de website kunnen bedrijven en organisaties zich ook aanmelden voor de beursvloer op 6 oktober.